TUNING & PERFORMANCE výhodněji

Zavřít
Přihlásit
Přihlásit
Založit nový účet?
Zapomněli jste heslo?

TUNING Obytné vozy

TUNING OBYTNÉ VOZY

BSR - specialista na tuning obytných vozů. 

Věříme, že v tomto článku najdete odpovědi na všechny Vaše otázky. Kdyby tomu tak nebylo, neváhejte se na nás kdykoliv obrátit na info@bsrczech.cz. Obratem Vás bude kontaktovat náš specialista

Co to je optimalizace výkonu motoru?

Optimalizace s našimi produkty znamená přerogramování řídicí jednotky, která řídí motor pomocí našeho softwaru. Software BSR poskytuje vyšší výkon, vyšší točivý moment a optimalizovaný průběh obou výkonových křivek.

Jak funguje optimalizace motoru? Velice snadno! Jednoduše připojíte naší tzv. PPC jednotku, malé kapesní počítačové zařízení, do diagnostické zásuvky automobilu. Po několika stisknutích kláves je motor optimalizován a vůz je připraven k použití. Diagnostická zásuvka OBD je obvykle pod volantem a je to spojení, které používá autoservis například při odstraňování problémů s vozidlem. Pomocí PPC jednotky pak můžete svůj vůz kdykoliv uvést do originálního nastavení nebo jej znovu přeprogramovat do nastavení BSR, jak často chcete, kolikrát budete potřebovat. Součástí základní ceny tuningového kitu je BSR Záruka na pohonné ústrojí a BSR Tuning Záruka 

Jaký je rozdíl mezi powerboxy a optimalizací motoru?

Optimalizace motoru BSR se výrazně liší od všech naftových boxů (také nazývaných zásuvkové boxy, powerboxy či přídavné moduly), které jsou na trhu. Takzvané PPC zařízení BSR (malé ruční datové zařízení) optimalizuje softwarové nastavení namísto dodatečného vybavení boxy a kabely v motorovém prostoru, které narušují určité signály pro zvýšení objemu paliva.

V moderním vozidle existují složité řídicí systémy, které spolupracují, aby vše fungovalo co nejlépe. Powerbox ovládá určité signály pro primární účel buď zvýšení doby vstřiku nebo zvýšení tlaku paliva. K tomu dochází, aniž by ostatní systémy řízení vozu tuto skutečnost zaregistrovaly. To znamená, že powerbox řídícímu systému vozidla dodává zkreslené informace a v důsledku toho se řada hodnot a řídicích údajů nesprávně vypočte:

Palubní počítač vozu bude vykazovat příliš nízkou spotřebu paliva

Bezpečnostní systém (ESP) je narušen kvůli nesprávné hodnotě točivého momentu

Automatické převodovky mají nesprávné hodnoty točivého momentu

Snížení točivého momentu při řazení (pro pohodlí a trvanlivost) není zachováno

Regenerace filtrů pevných částic neprobíhá v optimálních podmínkách

Výpočet teploty výfukových plynů je zkreslen

Výpočet servisního intervalu je narušen

Diagnostický systém je narušen 

Snižuje optimalizace spotřebu paliva? 

Využitím zlepšeného průběhu točivého momentu se může díky optimalizaci výkonu BSR průměrná spotřeba paliva snížit oproti originálnímu nastavení o několik procent. 

Co říkají při kontrole na STK a ME?

 Výsledek testu měření emisí má s BSR zpravidla lepší výsledné hodnoty. Stejně tak není možné běžnou diagnostikou určit, zda je vůz v originálním, či BSR nastavení. 

Nákup nebo zapůjčení PPC3 jednotky? 

 Při zakoupení tuningové sady bez PPC, máte kdykoliv v budoucnu možnost PPC dokoupit a využívat tak plně její výhody, mezi které patří plná podpora ze strany BSR při změně nastavení Vašeho vozu během servisní prohlídky, možnost volby mezi originálním a BSR nastavením, kdykoliv budete chtít, kolikrát budete potřebovat. Automatická aktivace BSR Tuning záruky 

Mohu si PPC jednotku ponechat, když koupím nový obytný vůz? 

 Ano. Pak provedete snadno ve svém profilu "Move PPC into another car" ,kde přesunete PPC na nové auto / obytný vůz, pro který pak zakoupíte pouze samotný software. 

Co se stane, pokud autoservis nahraje do vozu zpět původní nastavení? 

Pokud Váš vůz během servisní prohlídky vrátí autoservis zpět do originálního nastavení, můžete díky PPC3 jednotce znovu načíst tento nový soubor a získat tak snadno aktualizace od BSR. Pokud nejste vlastníky PPC jednotky, a při nákupu jste zvolili PPC k zapůjčení, cena služby za aktualizaci je 3.995Kč. 

Může se mi poškodit obytný vůz? 

 Instalací optimalizace BSR nemůže. U každého tuningového kitu nabízíme bezpečné maximum výkonu s ohledem na komponenty hnacího traktu jednotlivých specifikací. 

Jak je ovlivněna převodovka? 

Řízení točivého momentu je kalibrováno pro nejlepší výkon a neohrožuje trvanlivost převodového ústrojí. Dokonce i důležité snižování točivého momentu při změně rychlostních stupňů je zachováno. 

Ovlivním opotřebení? 

 Ne, neovlivníte. Vyšší výkon nezvyšuje opotřebení. Studené starty a prodloužené výměny motorového oleje, které zvyšují opotřebení

Výkon. Dynamika. Spotřeba. Úspora. Bezpečnost

Výkon

U takto těžkých vozů, jakými obytné automobily jsou, je výkon velice důležitým prvkem jak pro komfort jízdy, tak pro bezpečnost. Ruku na srdce, výkon 130 koní je nedostačující. Navíc 150 koňová varianta se liší pouze jiným softwarem v řídící jednotce motoru. Ano u obytných vozů postavených na bázi Fiat Ducato tomu tak skutečně je. Hnací trakt je u těchto dvou výkonových variantách naprosto identický! Proč tedy připlácet za výkonější verzi, když dostanu naprosto identický vůz? Výsledné výkonové parametry po instalaci tuningového kitu BSR Stage1 jak pro 130HP tak pro 150HP činí nádherných 182 HP| 462Nm.

130HP - > 182HP / 462Nm 

150HP - > 182HP / 462Nm 

U modelových roků 2020 - 2021 nabízí tuningová úprava BSR Stage1 pro všechny výkonové varianty shodný výsledný výkon 203HP / 462Nm . U nejlevnější a také nejméně výkonné varianty 120HP je tak nárůst výkonu +81HP / 139Nm!!!  

Dynamika

Dynamika každého vozu jde ruku v ruce s výkonem motoru a provozní hmotností. Čím těžší vůz a nižší výkon, tím horší dynamika. Ty situace určitě moc dobře znáte. Před Vámi pomalu se ploužící naložený kamion, který Vám kazí požitek z jízdy a ať děláte, co děláte, nemáte šanci na bezpečné předjetí. Než riskovat, raději se také vlečete. A přitom byste tak rádi jeli svým tempem a kochali se okolními krásami… Jak rádi byste v tu chvíli podřadili na nižší rychlostní stupeň, a jako v osobním voze bezpečně předjeli. Ale nemůžete. Máte těžký obytný vůz s nedostatečným výkonem

Spotřeba paliva

Nemáme k dispozici žádná relevantní měření opatřená kulatým razítkem. Z vlastních zkušeností a z referencí našich zákazníků však moc dobře víme, že u takto těžkých vozů vyšší výkon znamená také nižší spotřebu paliva. A proč neušetřit na každém výletu nějaký ten litr nafty a uspořené peníze nevyužít při nějaké krásné večeři ve vyhlášené restauraci během cesty. Každý jsme jiný řidič, každý obytný automobil má odlišný součinitel odporu vzduchu, jinou hmotnost či jiný druh pneumatik. Nelze proto napsat, že se spotřeba paliva na 100km sníží o tolik a tolik.  Pod co se ale můžeme podepsat je fakt, že se po instalaci tuningového kitu BSR Stage1 do obytného vozu spotřeba paliva sníží

Úspora

A v tomto odstavci se dostáváme k tomu nejzajímavějšímu. Výrazné, opravdu velmi výrazné úspoře financí při nákupu obytného vozu. Vezměme údaje např. z ceníku Hymer. Model Exsis-t je nabízen v základní ceně 130 koňové varianty za cenu 1.820.000Kč. 150 koňová varianta ale už za 1.873.300Kč. Tedy o více než 50.000Kč více. A co teprve 177 koňová varianta! Zde je cenové navýšení 124.500Kč! A teď si představte, že si koupíte 130 koňovou variantu + BSR Stage1. Výsledný výkon tak budete mít 182 HP/ 426Nm! Nejen že budete mít vyšší výkon i točivý moment, ale také ušetříte více než 100.000Kč, které můžete použít třeba na lepší vybavení vozu či na několik krásných dovolených. Také Vám to dává smysl?

Bezpečnost

Asi pro všechny účastníky silničního provozu jedna z nejdůležitějších hodnot. K bezpečnému používání vozu bezesporu napomáhá také údaj o pružném zrychlení. Nikoliv parametr zrychlení 0-100km/h, který v reálném provozu nikde nevyužijeme. Ale pružné zrychlení. Okamžik, který se může proměnit na věčnost. Předjíždění pomaleji jedoucího vozu a najednou se od naproti objeví jiný vůz. Zabrzdit a zařadit se, nebo přidat a dokončit předjížděcí manévr. Otázka rozhodnutí, které musí padnout během desetin sekundy. Když víte, že máte dostatek výkonu, můžete předjíždění bezpečně dokončit. Když dostatek výkonu nemáte, tak máte problém. U 130 koňové varianty přináší tuningový kit BSR Stage1 zkrácení dobz pružného zrychlení 60-100km/h na 4.rychlostní stupeň o 41% a při rychlosti 70-120km/h na 5.rychlostní stupeň zkrácení doby pružného zrychlení dokonce o 60%!

Závěr

Na základě našich dlouholetých zkušeností získávaných již od roku 1991 si dovolíme doporučit koupit obytný vůz na bázi vozů Fiat Ducato s výkonem 130HP a instalovat tunigový kit BSR Stage1. Budete mít vyšší výkon než u nejsilnější nabízené sériové verze a ušetříte přes 100.000Kč. A pro Vás,  kteří již obytný vůz vlastníte si dovolíme doporučit vybrat vhodný tuningový kit pro Váš vůz z naší nabídky. Nadšení garantujeme!

Tuningové kity pro obytné vozy na bázi Fiat Ducato, modelové roky 2004 – 2021zde 

Tuningové kity pro obytné vozy nabízíme i pro varianty postavené na bázi Mercedes Benz, Ford Transit či VW Crafter modelových roků 2008 - 2021. Vybírat můžete zde v sekci automobil

Součástí již základní ceny tuningového kitu je BSR Záruka na pohonné ústrojí a BSR Tuning záruka 

Nedostali jste odpovědi na veškeré Vaše otázky? Napište nám na info@bsrczech.cz, obratem Vás bude kontaktovat náš specialista. 


Pro rok 2023 jsme společně s @vanisticz postavili BSR Project car, obytná vestavba na bázi Fiat Ducato 2.3 MultiJet. Více informací o tomto projektu si můžete přečíst zde: BSR Project car 2023  

V German Television podrobili náš BSR Project car 2023 poměrně důkladnému testu se zaměřením na výkon pro bezpečné předjíždění a změnu jízdních vlastností po instalaci podvozkové sady Twin Monotube Project. Tento velice zajímavý test si můžete shlédnout zde: German Television Wohnmobil / Motorhome test BSR Project car 2023  

Tuning je vášeň. My jsme tuning. My jsme BSR. Vaše BSR

Zavřít
Zavřít