Průvodce pro správnou volbu

Proč zvolit BSR?

Máme upřímnou radost, že máte zájem o vylepšení svého vozu a navštívili jste naše webové stránky! Možná jste již na internetu vyhledávali výraz „chiptuning“ a našli jste mnoho společností, které zdánlivě nabízí dobré produkty pro vaše auto. Některé z nich tvrdí, že patří mezi nejlepší na trhu nebo jsou dokonce nejlepší na celém světě. Některé slibují fantastické zvýšení výkonu nebo pozoruhodné snížení spotřeby paliva. A některé společnosti nabízí velmi levné produkty. A uprostřed toho všeho stojíte vy a nevíte, který produkt je pro vás ten nejlepší. Proto bychom vám chtěli vysvětlit, proč byste ze všech tuningových společností měli zvolit právě BSR. A navíc se dozvíte řadu užitečných informací! Až si přečtete náš názor na to, jak nejlépe provádět zvýšení výkonu, pravděpodobně budete vědět víc než řada společností konkurujících BSR. A dále v textu si posvítíme na společnost, která láká zákazníky na absurdně přehnané hodnoty výkonu. Na začátek bychom chtěli zdůraznit několik věcí, které jsou podle nás důležité a ukazují profesionalitu naší práce. Podle našeho názoru je naprosto nezbytné tyto věci dodržovat, abychom mohli zaručit produkty té nejvyšší kvality.
  • BSR veškerý software vyvíjí interně s pomocí vlastního profesionálního vybavení
  • BSR měří výkon a točivý moment před úpravou i po ní
  • BSR měří časy zrychlení před úpravou i po ní
  • BSR ukazuje výkonové grafy
  • BSR má prémiová servisní centra, která poskytují zákazníkům špičkový servis
  • BSR nabízí rychlou a profesionální podporu
Seriózní optimalizace motoru Máme podezření, že řada lidí žije v mylné představě, že v řídící jednotce auta je ukryto několik nastavitelných elektronických regulátorů výkonu, kterými mohou lidé se speciálními znalostmi z oblasti počítačů upravit výkon směrem nahoru nebo dolů. A jako mávnutím kouzelného proutku je auto jednoduše a optimálně nastavené! Někdo si možná myslí, že výsledek chiptuningu bude vždy stejně dobrý bez ohledu na to, kdo jej provede. Ale tak to ve skutečnosti nefunguje! (viz příklad uvedený níže pod nadpisem „BSR odhaluje zfalšované údaje o výkonu“) Stejně jako u jakéhokoli jiného produktu je tuningový software výsledkem práce. A práce může být provedena špatně, dobře nebo skvěle. Záleží na tom, kdo ji provádí a jak ji provádí. Je pochopitelné, že technické schopnosti společnosti se odráží na kvalitě jejího produktu. Abyste vyvinuli opravdu dobrý tuningový software, musíte pracovat pečlivě a systematicky a provést řadu opakovaných měření výkonových parametrů. Musíte mít k dispozici profesionální vybavení. A především musíte mít zkušené pracovníky se špičkovými znalostmi. Víme, že bychom dnes nemohli ladit a optimalizovat náš software, kdybychom neměli k dispozici nejlepší dostupné vybavení a nedisponovali mnohaletými zkušenostmi. Dvojrozměrný graf ukazuje pouze malý zlomek kalibrované oblasti na voze Saab 9-3 2.8T V6 

Ukazujeme skutečná čísla místo vymyšlených
Když přemýšlíte o zakoupení něčeho drahého, rozhodně chcete dopředu vědět, co získáte. Jsme stejného názoru, a proto prezentujeme čísla a hodnoty, které jsou pro vás relevantní, takže budete rozumět tomu, co si od nás kupujete. Většina ostatních tuningových společností ovšem nedokáže poskytnout svým zákazníkům ani ty nejzákladnější informace o produktech, které prodávají. Možná vás toto tvrzení překvapilo, ale skutečnost je taková, že řada tuningových firem prodávajících různé druhy optimalizace motoru, nabízí pouze vymyšlené nebo fiktivní hodnoty výkonových parametrů. Dokonce ani netestovali výsledný výkon nebo akceleraci, protože zkrátka nemají potřebné vybavení a znalosti. Měření výkonu je věda skoro sama o sobě, ale jednoduše řečeno, hodnoty výkonu jsou naprosto bezcenné, pokud je nelze spojit s realitou. Při měření výkonu motoru existuje celá řada parametrů, které výsledek ovlivňují, což znamená, že snadno může dojít ke zkreslení výsledku. Proto musíme najít reálný referenční rámec, který se co nejvíce přibližuje skutečnosti, a pracovat ve vztahu k němu. Ve společnosti BSR to děláme ve dvou důležitých krocích: skutečná měření výkonu a skutečné testy akcelerace v různých rychlostních pásmech.

1) Skutečná měření výkonu
Zásadní výhodou společnosti BSR je, že máme vybavení a znalosti potřebné k měření výkonu. Řada konkurentů BSR toto nemá, ale existuje několik firem, které měří výkon svým vlastním vybavením, což může představovat zdroj problémů, pokud nejsou taková měření prováděna správným způsobem. Proto bychom chtěli vysvětlit, co považujeme za nejlepší způsob měření a prezentování výkonových parametrů. BSR uvádí zvýšení výkonu způsobem, který je více založen na skutečnosti. Vždy uvádí standardní výkon změřený BSR podle naprosto stejných podmínek a standardů, jako při měření výkonu upraveného motoru. Proto hodnoty standardního výkonu naměřené společností BSR nejsou zcela totožné s hodnotami uváděnými výrobci automobilů. Jednoduše odvážným a otevřeným způsobem ukazujeme přesné hodnoty, které získáme při námi provedeném procesu měření. Jedná se o velice odhalující, ale zároveň jediný smysluplný způsob prezentování naměřených parametrů.  

Nemůžete srovnávat hrušky a jablka

Proč je tak důležité znát standardní výkon, když vás zajímá výkon po úpravě? Protože je to jediný způsob, jak určit skutečný rozdíl ve výkonu! Jedině změřením standardního výkonu a výkonu upraveného motoru podle naprosto stejných standardů a následným porovnáním těchto hodnot můžete získat skutečný rozdíl mezi standardním a upraveným softwarem. Nemůžete srovnávat jablka a hrušky, což v tomto případě znamená, že nemůžete srovnávat standardní hodnoty udávané automobilkou s čísly tuningové společnosti naměřenými (nebo vymyšlenými) za jiných podmínek a v jiném prostředí. Jsme přesvědčeni, že rozdíl mezi těmito dvěma hodnotami představuje skutečné zvýšení výkonu. Asi nemusíme zdůrazňovat, že ukázat přesné zvýšení výkonu je lepší než ukázat vymyšlená čísla a snažit se je vztáhnout na nesouvisející hodnoty naměřených za jiných podmínek výrobcem vozidla. O přesnosti hodnot výkonových parametrů můžete vždy pochybovat, protože výkon lze měřit různými způsoby a za různých podmínek. Je také možné odlišným způsobem odhadnout ztráty převodových soukolí v různých autech, při různých otáčkách a na různých převodovkách. Proto je tolik důležité vždy ukázat, jak vysoká je úroveň standardního výkonu zjištěná vlastním měřením. Bez změřeného standardního výkonu nemáte nic, k čemu byste mohli své výsledky vztáhnout. Odhalí, jestli je váš způsob měření výkonu příliš pozitivní nebo vyrovnaný. Standardní výkon vám také nabízí možnost zhodnotit ještě procentuální zvýšení výkonu, zejména když jsou vámi naměřené hodnoty trochu vysoké. Zde je příklad: tuningová společnost změří – vědomě či nevědomě –výkon takovým způsobem, který přináší přehnané hodnoty výkonu, možná kvůli špatnému posouzení ztrát v transmisích. Výsledkem je fantastická hodnota výkonu! Ale nechtěným důsledkem také je, že hodnoty standardního výkonu jsou příliš vysoké ve srovnání s hodnotami uváděnými výrobcem vozu. Ve skutečnosti to není příliš velký problém, pokud ukazujete všechna čísla, protože procentuální nárůst mezi (příliš vysokým) standardním výkonem a (příliš vysokým) výkonem upraveného motoru je stále stejný jako při použití trochu umírněnějšího způsobu měření. Ale teď přichází důležitá věc! Pokud se tuningová společnost v takové situaci rozhodne nepoužít svůj vlastní změřený standardní výkon při výpočtu zvýšení výkonu, ale raději použije nižší hodnoty standardního výkonu udávané výrobcem vozu společně se svými vlastními přehnanými hodnotami výkonu, bude to vypadat, že nárůst výkonu je mnohem vyšší než jaký ve skutečnosti je. Jedná se o situaci, kdy jsou srovnány nesouvisející hodnoty z různých měření, možná s úmyslem podvést zákazníky. Nemůžete vzít jednu hodnotu výkonu, která byla naměřena určitým způsobem, a porovnávat ji s jinou hodnotou výkonu, která byla naměřena podle jiných standardů ve zcela odlišném prostředí. Jinými slovy, nemůžete srovnávat jablka a hrušky. Pokud tuningová společnost nedokáže poskytnout nejzákladnější informace o svých tuningových sadách, například změřený výkon před úpravou a po ní, časy zrychlení před úpravou a po ní, výkonové grafy před úpravou a po ní atd., měli byste její údaje brát vždy s rezervou. Existuje naprosto jednoduché vysvětlení, proč takové informace chybí. Pokud prezentují pouze hodnoty výkonu svých tuningových sad společně s hodnotami standardního výkonu od výrobce vozu, je to jasný ukazatel skutečnosti, že vůbec nebylo provedeno měření výkonu. A to znamená, že všechny údaje o výkonu jsou vymyšlené a zcela fiktivní. Nebo společnost mohla měření výkonu provést, ale rozhodla se nezveřejnit všechny hodnoty, protože by tím ukázala, že rozdíl není tak velký, jak slibuje. Stejné to je s ukazováním výkonových grafů. Když měříte výkon, získáte výkonový graf. Ten je velice užitečný, protože ukazuje, jak se výkon a točivý moment vyvíjí v celém rozsahu otáček a nikoli pouze v jednom vrcholovém bodě. Pokud tuningová společnost neposkytuje výkonové grafy, musíte si položit otázku: Proč to dělá?

2) Skutečné testy akcelerace
 Dalším krokem, který provádíme, abychom zajistili korektnost výkonových parametrů, je jejich vztažení ke skutečnosti na základě testů akcelerace. Naměřený nárůst výkonu by měl být vždy porovnán s odpovídajícím zlepšením akcelerace. A opět představujeme hodnoty před úpravou a po ní, abyste mohli vidět skutečný rozdíl. Měřit pouze časy akcelerace po úpravě je k ničemu, protože tento čas je ovlivněn celou řadou věcí, například rozměrem kol, použitými pneumatikami, počasím, stavem vozovky, doplňkovým vybavením atd. Procentuální hodnota nárůstu mezi standardním a upraveným nastavením pomůže odhalit, zda je zvýšení výkonu motoru skutečné nebo přehnané. Právě časy akcelerace potvrzují, zda je změřený výkon skutečný a ne vymyšlený. Při měření časů akcelerace postupujeme tak, že provedeme alespoň tři pokusy v každém rychlostním pásmu a poté vypočítáme průměrnou hodnotu. Pokud zjistíme, že hodnoty času se ve stejném rychlostním pásmu příliš liší, tak provedeme několik dalších pokusů, dokud se časy nestabilizují. Poté můžeme vypočítat průměrnou hodnotu. Protože řazení se u jednotlivých aut značně liší, rozhodli jsme se měřit tři rychlostní pásma. Tím chceme především napodobit situace při předjíždění v rozmezí různých rychlostí. Rozmezí 80–120 km/h na 3. rychlostní stupeň obecně odráží vlastnosti motoru ve vyšších otáčkách, 80–140 km/h na 4. rychlostní stupeň výkon (a točivý moment) při nižších otáčkách a 100–150 km/h na 4. rychlostní stupeň výkon při vyšších otáčkách. Protože časy zrychlení jsou výrazně ovlivněny dalšími faktory, jako je počasí, stav vozovky, hmotnost, doplňkové vybavení atd., neměli byste se příliš soustředit na absolutní čísla, ale spíše na procentuální rozdíl. Mohli bychom například klidně změřit všechny časy s velmi těžkým karavanem na tažném zařízení. Zrychlení by nebylo tak úžasné, ale procentuální zlepšení by bylo naprosto stejné jako bez karavanu. Proto někdy uvádíme pouze procentuální zlepšení, a to v případě, že jsme hodnoty naměřili na jiném autě, ale se stejnou pohonnou jednotkou. S ohledem na všechny tyto skutečnosti si myslíme, že jediným seriózním způsobem práce a ověření, jak velkého nárůstu výkonu bylo ve skutečnosti dosaženo, je kombinace 1) skutečných měření výkonu a 2) skutečných testů akcelerace. BSR je tímto odhodláním v podstatě ojedinělým příkladem na poli tuningu, ale jsme silně přesvědčeni, že není možné odvést dobrou práci, pokud něco z toho ošidíte. Tento způsob důkladné a časově náročné práce nás samozřejmě stojí spoustu peněz, ale nabízí vám a všech ostatním zákazníkům mnohem lepší produkt, který je důkladně testován a pečlivě optimalizován.

Které produkty jsou dobré a které tak dobré nejsou?

Než zakoupíte nějaký produkt, chcete vědět, zda splňuje všechna vaše očekávání. Silně doporučujeme vyzkoušet tuningovou sadu BSR v praxi. Tak budete přesně vědět, co získáte. Ale někdy není možné realizovat ukázku úpravy od BSR, nebo možná vybíráte z tuningových sad od dalších společností a přemýšlíte, která je nejlepší. Pokud hledáte informace na internetu a navštěvujete některá fóra, dovolíme si vás upozornit, že na těchto fórech jsou lidé, kteří se tváří jako odborníci a působí dojmem, že vědí úplně všechno. Ale ve skutečnosti o tom, jak v autě funguje systém řízení motoru, neví vůbec nic. Také některá doporučení na fórech nejsou tak nezaujatá, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale mohou naopak pocházet od společností prodávajících daný produkt. Skutečnost, že v oboru působí společnosti, které nejsou důvěryhodné nebo se dokonce snaží zákazníky podvést, není ničím novým ani překvapivým. Někdy je to však těžké prohlédnout. Některé společnosti toho využívají a lákají nereálnými sliby o senzačním zvýšení výkonu nebo snížení spotřeby paliva. Ale existuje pár jednoduchých věcí, které si můžete ověřit, a které od vás nevyžadují žádné technické dovednosti. Potřebujete pouze vědět, na co se máte zaměřit, a použít zdravý selský rozum. Většinou stačí zapátrat, jak zkušená společnost je, co může nabídnout a jak vyvíjí své produkty. Níže jsme pro vás připravili několik příkladů, které podle nás nejsou v pořádku nebo jsou přímo špatné. Nemáme ve zvyku mluvit o naší konkurenci v negativním smyslu a nechceme házet všechny do jednoho pytle, ale měli byste vědět, že všechny produkty na trhu nejsou zdaleka tak dobré, jak byste doufali. Když to víte, rozhodnutí už je jenom na vás.


 

  • Společnosti bez špičkových znalostí
    Přestože to může znít neuvěřitelně, řada tuningových společností prodávajících zvýšení výkonu nemá ani vybavení potřebné pro měření výkonu motoru nebo měření akcelerace. Jejich údaje o výkonu jsou zcela vymyšlené. Možná se jen projedou kolem bloku a pokusí se odhadnout zrychlení nebo opisují od konkurence a podle toho upravují své údaje. Pokud společnost dokáže poskytnout fakta pouze v podobě standardního výkonu od výrobce vozu v kombinaci s vlastními hodnotami po úpravě, hrozí značné nebezpečí, že nebylo provedeno vůbec žádné měření a veškerá čísla jsou vymyšlená.
  • Boxy pro vznětové a boxy pro zážehové motory
    Existuje celá řada tuningových společností, které si od dodavatelů třetí strany pořídí „univerzální“ boxy pro vznětové motory, nalepí na ně barevné samolepky se svým logem a prodávají je jako vlastní produkty, které jsou údajně tím nejlepším pro vás a vaše auto. Informujte se prosím o všech těchto boxech dříve, než si nějaký koupíte (více informací zde). Naprosto chápeme, že existuje trh s levnými produkty pro některé typy vozidel. Ale instalovat univerzální box do auta, jehož stáří nedosahuje 15 let nebo které stojí spoustu peněz, to pochopit nedokážeme. Všechny tyto boxy oklamávají řídící systémy auta, takže řada důležitých funkcí může například přestat fungovat správně; omezení točivého momentu při nižších rychlostních stupních a u samočinných převodovek také při přeřazování jednotlivých rychlostních stupňů, systém ESP dostatečně neomezuje výkon motoru v kritických situacích, diagnostické a servisní funkce jsou špatně vypočítávány, palubní počítač špatně vypočítává spotřebu paliva atd. Je to moderní a pokročilá technologie? Ne, vůbec ne. Je to zastaralá nesofistikovaná technologie plná kompromisů!
  • Levné nesmysly stažené z internetu
    Občas se doslechneme o nějakých borcích s notebooky bez hlubších znalostí o optimalizaci softwaru, kteří si z internetu stáhnou soubory, nedostatečné tuningové nástroje a pomocný software, a poté před supermarkety ve svém okolí nabízí neprofesionální úpravy. Většina z toho jsou nesmysly. Na tuningu auta pomocí notebooku není nic špatného. Ale musíte se zeptat sami sebe: Kde je jeho profesionální vývojové oddělení? Pokud žádné takové zařízení nemá, jak může vyvíjet upravený software bez potřebného profesionálního vybavení? A jak upravuje a ladí svůj software?
  • Tuning vyvinutý od kancelářského stolu
    Některé společnosti vyvíjí své tuningové sady od stolu v kanceláři, aniž by měli auto fyzicky k dispozici. Z pochopitelných důvodů není možné vyvinout dobré tuningové produkty, pokud auto prostě nemáte! Pokud chce společnost vyvinout upravený software pro vaše vozidlo na dálku a posílá vám různé softwary, abyste je vyzkoušeli, obraťte se raději na někoho, kdo tomu rozumí.
  • Upravené mapování pro neupravená auta
    Občas se doslechneme o společnostech, které nabízí na míru upravené mapování řídící jednotky motoru pro auta, která přitom vůbec upravená nejsou – auta vybavená pouze originálními mechanickými díly z výrobního závodu. Moderní auta jsou vyráběna s minimálními tolerancemi a bez jakýchkoli skutečných odchylek, s kterými by se dalo počítat. Na míru upravené mapování řídící jednotky pro sériová auta je často podvod. Zákazník si myslí, že získává něco velmi speciálního – upravený software vyvinutý pouze pro něj. Ale pokud je tento software tak úžasný, proč je nabízen pouze jemu a ne všem zákazníkům?
  • Přehnané údaje o výkonu
    Nevěřte všemu, co čtete! Ověření výsledného výkonu vašeho vozu je často poměrně složité a drahé. Některé společnosti této skutečnosti využívají a lákají na výkonové hodnoty, které jsou silně přehnané, protože vědí, že řada zákazníků je nebude zpochybňovat (viz níže). Ani na okamžik si nemyslete, že všechny tuningové společnosti poctivě předkládají přesné údaje o výkonu! Výstupní výkon lze měřit různými způsoby a za různých speciálních podmínek, což vede k získání vysokých hodnot výkonových parametrů, které není možné zopakovat při běžné jízdě vaším autem na silnici. A abychom nezapomněli, vždy je jednodušší vymyslet si čísla než vyvinout kvalitní produkty.
BSR odhaluje zfalšované údaje o výkonu
Občas se stane, že se nám dostane do rukou auto, které již bylo upraveno jinou tuningovou společností. Když to čas dovolí, je velice zajímavé otestovat, jaký výkon jejich tuning nabízí, pokud bude měření provedeno podle standardů BSR. Při dvou příležitostech jsme změřili výkon aut, která byla vyladěna stejnou společností, říkejme jí třeba XYZ – společností, která má zřejmě velmi dobrou představivost, pokud jde o výkonové parametry. Naše podezření byla potvrzena hned, jakmile jsme otestovali jejich úpravu na podvozkovém dynamometru značky Rototest, a ke stejnému zjištění jsme došli také v praxi provedením kompletního testu akcelerace v různých rychlostních pásmech. A znovu bychom chtěli zmínit, že při srovnávání různých softwarů není příliš důležité soustředit se na skutečné hodnoty, ale zaměřit se spíše na relativní rozdíl mezi nimi. Vždy můžete snadno upravit ztráty při přenosu výkonu o procento nahoru nebo dolů, což by lehce ovlivnilo hodnoty výkonu, ale relativní procentuální rozdíl mezi dvěma srovnávanými softwary by byl stále naprosto stejný. Přesto jsme přesvědčeni, že na světě neexistuje žádná omluva, která by mohla ospravedlnit skutečnost, že téměř 60 HP (resp. 75 HP) v jejich tuningových sadách chybí. Celá věc je jednoznačný podvod.

BMW 325d s výkonem "290" koňských sil
Prvním případem bylo BMW 325d s výkonem 197 HP, ve kterém zákazník s konkurenční tuningovým vybavením mohl vybírat mezi stupněm ECO, který měl nabízet 235 HP/500 Nm a stupněm 2, který měl disponovat parametry 290 HP/600 Nm. Po změření výkonu na Rototestu jsme zjistili, že stupeň ECO měl 204 HP/425 Nm, což představovalo naprosto zanedbatelné zlepšení. Jejich stupeň 2 nabízel 231 HP/470 Nm, což bylo hodně daleko od fantastických hodnot, které pravděpodobně zlákaly některé lidi ke koupi. Optimalizace od BSR nabízející 249 HP/512 Nm s PPC jednotkou tak ve skutečnosti nabízí jednoznačně vyšší výkon a točivý moment než jejich tuningové sady, pokud je výkon měřen podle stejných standardů. Následující test akcelerace také definitivně potvrdil, že hodnoty výkonu uvedené touto společností jsou jednoznačně smyšlené. Pokud tohle auto někdy mělo pod kapotou 290 koní, všimli bychom si toho při testu akcelerace, ale to se nestalo. Jednoduchým vysvětlením jsou zfalšované údaje výkonových parametrů.
 


BMW 335d s "380" koňskými silami
Druhým případem od stejné tuningové společnosti bylo BMW 335d s výkonem 286 koní. Tentokrát měli ještě bujnější fantazii, protože jejich stupeň 2 včetně výfukového potrubí bez filtru pevných částic měl údajně poskytovat neskutečných 380 HP/750 Nm. Při měření výkonu na Rototestu jejich úprava nabízela pouze 306 HP/647 Nm. „380“ koní při seriózním testu výkonu záhadným způsobem zmizelo. Optimalizace od BSR s parametry 324 HP/660 Nm nabízí stejně jako v předchozím případě vyšší výkon a točivý moment, pokud jsou použity stejné standardy měření. A to navzdory skutečnosti, že dotyčná společnost inzeruje 380 koní, vyžaduje výměnu výfukového potrubí a jako třešničku na dortu účtuje zákazníkům téměř dvakrát vyšší cenu. Protože ve voze bylo instalováno výfukové potrubí bez filtru pevných částic a zákazník to tak chtěl nechat, nemohli jsme na tomto autě provést relevantní srovnávací test akcelerace.

ZDARMA odzkoušejte tuningový kit BSR přímo na Vašem voze!

Pokud máte možnost, rozhodně byste měli vyzkoušet tuningovou sadu BSR ve svém vlastním autě a sami se přesvědčit, co může pro vaše auto udělat. Můžete tak učinit bezplatně (není vyžadováno zakoupení) u kteréhokoli prodejce produktů značky BSR. Pro tuningové sady obsahující PPC jednotku je k dispozici ukázka úpravy. Ze všech zákazníků, kteří tuningovou sadu BSR vyzkoušeli, si ji 9 z 10 rozhodlo zakoupit. Z toho máme velkou radost a považujeme to za kladný názor. Zde najdete svého nejbližšího prodejce značky BSR (odkaz na prodejce značky BSR).

Zavřít
Zavřít