TUNING & PERFORMANCE výhodněji

Zavřít
Přihlásit
Přihlásit
Založit nový účet?
Zapomněli jste heslo?

BSR Project car 2019

BSR Show Car - Volkswagen Caddy 2.0TDI 55kW 

Po úspěšném BSR Project car 2018, kdy jsme zvolili běžný rodinný vůz se sportovními ambicemi, zážehovým motorem tuzemské výroby Škoda Octavia RS, na kterém jsme demonstrovali možnosti vylepšení v souladu s legislativou se chceme zaměřit na jiný segment. Výsledkem naší práce na voze Octavia RS byl naměřený maximální výkon 332HP a 471Nm, každodenní použitelnost v běžném provozu a výrazně lepší jízdní vlastnosti, ovladatelnost a bezpečnost i při jízdě na okruhu.

Když jsme promýšleli projekt pro rok 2019, věděli jsme, že se budeme chtít vydat cestou odlišnou. Podmínky byly následující: vznětový motor, běžné užitkové vozidlo vhodné pro rodiny a řemeslníky s velkým potenciálem pro vylepšení. Ono totiž téma tuning a performance vylepšení užitkových vozů a především těžkých obytných vozů bývá dosti často opomíjeno, a tak bychom rádi naším novým projektem toto téma zviditelnili.

Rozhodnutí padlo na jeden z nejprodávanějších vozů v segmentu malých užitkových vozů, Volkswagen Caddy v pětimístné verzi. Univerzální vůz vhodný jak pro drobné řemeslníky, firmy či rodiny. Motorizace 2.0TDI nabízená pro modelový rok 2018/2019 nabízí hned 4 výkonové varianty – 75, 102, 122 a 150 koní. Zajímavostí je, že všechny tyto výkonové varianty disponují zcela shodným hnacím traktem, který se liší jen a pouze v softwaru řídící jednotky motoru. A cenou o více než 100.000Kč. Optimalizace výkonu všech těchto motorů nabízí nárůst na 194HP a 401Nm. Což u nejslabší verze znamená nárůst přes 110 koní a 170Nm!!!

Bylo rozhodnuto. Nicméně nás opravdu zaskočila cena nových vozů, která s průměrnou výbavou odpovídá ceně krásně vybaveného vozu Škoda Octavia RS, což pro nás nebylo přijatelné. A tak jsme začali hledat lehce ojetý předváděcí vůz – požadavek maximálně 1 rok stáří s maximálním nájezdem 10.000km. Po pár dnech hledání jsme vyrazili do Magdeburgu a zakoupili VW Caddy 2.0TDI 75HP.  Stáří 11 měsíců, najeto 6.400km. Následovala dovozová STK a přihlášení vozu na CZ doklady. Vše bylo otázkou jednoho jediného dne.

Tento model vozu se v drobných obměnách nabízí již od roku 2004, tedy 15 let odzkoušená technika, která může být v současném uspěchaném světě považována za abnormalitu. Půjde tomuto vozu vdechnout nový charakter, dodat charizma, zlepšit jízdní vlastnosti a zvýšit bezpečnost? Půjde! Vybírali jsme z odzkoušených performance produktů předních evropských výrobců: BSR – optimalizace výkonu, JR Filters – sportovní vzduchový filtr, EBC Brakes – brzdové komponenty, HEL Performance – pancéřové brzdové hadice, Bilstein – plynokapalinové tlumiče s upside down technologií, Eibach – podvozkové komponenty s DNA ze závodních tratí celého světa, Barracuda Wheels – kola z lehkých slitin z řady Ultralight, Active Sound by BSR, Funk Motorsport – Heat Management a Ferrita – nerezové výfukové systémy. 

Pro zajímavost uvedeme, že optimalizace výkonu BSR přinesla vozu jen těžko uvěřitelnou dynamiku – průměrný nárůst výkonu v širokém spektru 1.600 – 4.500 ot./min je 124,4% a doba pružného zrychlení na 5. rychlostní stupeň 80 – 140Km/h se zkrátila o 80%. V originálním nastavení vůz totiž potřebuje na zrychlení z 80km/h na 140km/h 69.95s, v nastavení BSR si vystačí s pouhými 13.92 sekundami. https://www.bsrczech.cz/tuningove-kity/t/3113/volkswagen-caddy-20tdi-75hp-2015-2019-cuuf-dfsf

Seriál 14 videí ze stavby a testování tohoto vozu nalezenete na našem YT kanále zde: VW Caddy - BSR Show Car Na konci každého videa naleznete odkaz na další díl seriálu. Stay tuned and unleash your beast because stock is boring

Bližší představení instalovaných performance produktů + jejich přínos pro lepší ovladatelnost, větší zábavu za volantem a vyšší bezpečnost. 

Začněme pěkně od předu. Pod kapotou se odehrálo jen málo změn. Standardní papírový vzduchový filtr jsme nahradili filtrem sportovním od JR Filters, který má nižší rezistenci a tím pádem se zkrátí odezva na sešlápnutí plynového pedálu. Filtr se nemění, ale pouze pere a napouští speciálním olejem. Čistící sada stojí 450Kč a vydrží na 4 – 6 cyklů. Tedy velice ekonomické a ekologické řešení. Do řídící jednotky motoru jsme nahráli díky unikátnímu PPC3 Tuning Systému od BSR optimalizační software, díky kterému jsme originální výkon 75HP /250Nm posunuli na úžasných 194 HP / 401Nm. Průměrný nárůst výkonu je 125%! Olej jsme vyměnili za Millers Oils z řady Nanodrive s nižším třením a lepší mazací schopností při vyšších teplotách.

Standardní zavěšení kol jsme vylepšili pomocí sady tlumičů Bilstein B6 s upside down technologií. Dle našeho názoru nejlepší řešení současnosti pro vozy používané v běžném provozu. Přední tlumiče nahradili sadou Eibach Pro Kit a zadní nápravu s listovými péry jsme pomocí přestavbové sady snížili o 45mm. Nižší těžiště vozu a lepší stabilita v zatáčkách, při brzdění či akceleraci jsou významným pomocníkem pro vyšší bezpečnost.

Brzdový systém jsme posílili výměnou originálních brzdových destiček za EBC Brakes Yellowstuff – při zachování původních brzdových kotoučů jsme tak zvýšili brzdný účinek o cca 35% a neměnný brzdný účinek zůstává i při teplotách do 900 st. Celsia. K odstranění houbovitého pocitu pod brzdovým pedálem a lepší dávkovatelnost brzdné síly nám dopomohly pancéřové brzdové hadice HEL Performance.

K zajímavému vzhledu a zlepšení ovladatelnosti vozu dopomohly švýcarské ráfky Barracuda Whells Project 2.0 z řady Ultralight, jejichž jedinečný design jsme umocnili pomocí Racing Bolts od téhož výrobce.

Vzhled zadní části vozu jsme vylepšili přiznanou dvojitou nerezovou koncovkou výfuku Ferrita umístěnou do středu nárazníku, k odstínění tepla výfukového vedení pod nárazníkem jsme použili termoizolační pásku Lava Rock od Funk Motorsport a dosáhli jsme skvělého zvukového projevu instalací Active Soud by BSR, díky kterému si můžete zvukový projev libovolně nastavit a uložit až do 7 profilů. Snadné ovládání pomocí aplikace v chytrém telefonu a přepínání též možné originálním tlačítkem tempomatu.

Výsledkem je vozidlo, jehož nastavení je dostatečně komfortní pro každodenní používání v běžném provozu, dostatečně agilní pro zábavu za volantem na okreskách, příjemně výkonné pro bezpečné předjíždění a při předpisové jízdě úžasně ekonomické, kdy se spotřeba paliva pohybuje okolo 4l/100km.

Kdekoliv se vozidlo objeví, budí zaslouženou pozornost a věříme, že bude inspirací pro nejeden zajímavý projekt. Stay tuned

Tuning je vášeň. My jsme tuning. My jsme BSR. Vaše BSR 

Zavřít
Zavřít