TUNING & PERFORMANCE výhodněji

Zavřít
Přihlásit
Přihlásit
Založit nový účet?
Zapomněli jste heslo?

BSR Project car 2021

BSR Project car 2021 - BMW G20

Každým rokem stavíme v BSR project cars, na kterých jasně ukazujeme přínos jednotlivých vylepšení pomocí tuning & performance komponentů z naší nabídky. Vozy vybíráme tak, aby jejich specifikace byly co nejrozmanitější:

Rok 2018Skoda Octavia RS301 (předokolka, benzínový motor, manuální převodovka)

Rok 2019VW Caddy 194 (předokolka, dieselový motor, užitkový vůz, manuální převodovka)

Rok 2020 -Seat Leon Cupra 511 (čtyřkolka, benzínový motor, DSG převodovka)

Pro rok 2021 jsme zvolili auto roku 2020, vůz BMW G20 s benzínovým motorem, zadokolku a automatickou převodovkou. Celková hmotnost vozu je lehce přes 1.500kg, což je na dnešní dobu velice skvělá hodnota. A nutno podotknout, že už v základním nastavení to není vůbec špatné auto, nicméně dílčí vylepšení si určitě zaslouží. S tímto vozem máme dlouhodobější plány, a tak jsme nyní provedli vylepšení vzhledu, zlepšení jízdních vlastností a pohráli jsme si s řízením tepla v motorovém prostoru

1 - Vzhled | rčení "kola dělají auto" platí u vozů jakékoliv hodnoty, to ví každý nadšenec do aut. Proto jsme ještě na showroomu BMW nechali originální 18" ráfky vyměnit za švýcarské ráfky Barracuda Wheels Tzunamee EVO (evoluce legendy tuningových kol) v rozměru 8.5x19. Tyto ráfky používáme v kombinaci se zimními pneu Michelin Pilot Alpin 5 235/40 R19. Pro letní měsíce jsme zvolili novinku roku 2021 ráfky Barracuda Wheels Dragoon Bronze  z řady Ultralight o velikosti 20", na přední ose šířka 8.5" a na ose zadní výrazně konkávní rozměr 10x20". Použité pneu jsou Michelin Pilot Sport 4S, na přední ose šířka 235mm, na zadní ose 265mm. Výraznější změnou prošla zadní část vozu, kde jsme nahradili originální difuzor sportovním řešením, jehož barevné provedení jsme zakomponovali do celopolepu vozu. Díky větším otvorům jsme mohli originální kruhové koncovky o průměru 80mm nahradit koncovkami dvojitými o průměru 90mm. Vzhledu to nejen prospělo, ale také dodalo na výrazu. Designový polep vozu jsme zvolili tak, aby pomocí čistých linií zaujal z každého pohledu. Reakce nejen na silnicích, čerpacích stanicích, parkovištích, výstávách či nejrůznějších setkáních nám potvrzují správnost volby. 

2 - Jízdní vlastnostiDůležitá součást celkového dojmu z výkonu vozu a zážitku z jízdy spočívá ve způsobu, jak se ovládá. Proto jsme originální pružiny nahradili sadou Eibach Pro Kit , díky které jsme získali sportovnější ovladatelnost a větší kontrolu při zachování komfortu jízdy. - Snížení těžiště vozu - snížení 30mm na přední a 15mm na zadní ose. - Kratší brzdnou dráhu, lepší akceleraci, menší naklánění vozu v zatáčkách, omezení ponoření přídě při brzdění, redukci přidřepnutí zádě při akceleraci. Komfort jízdy neutrpěl ani při jízdě s 20" koly. Pevnější stabilizátory Eibach Anti Roll Kit  Snižují naklánění vozu při jízdě v zatáčkách a při prudkých změnách směru jízdy. - Jsou perfektně nastaveny pro optimální odezvu a cit z řízení. - Vyvinuto a kalibrováno pro použití s pružinami Eibach Pro-Kit a Sportline. - Tvarováno za studena, tvrzená a pískovaná ocel pro extra dlouhou životnost. - Polyuretanová pouzdra. - Přesné zpracování, OEM-like, uchycení pomocí pouzder (žádné svařování nebo pájení, žádná slabá místa). - Snižují rozdíl v zatížení vnitřních a vnějších kol při jízdě v zatáčkách. - V pozitivním směru ovlivňují přirozenou nedotáčivost/přetáčivost vozu (automaticky kontrolované chování vozu). Pro tento typ vozu jsou oba stabilizátory navíc stavitelné, tedy můžeme si charakter vozu nastavit, aby co nejlépe odpovídal našim představám a očekáváním. Neodpružená hmotnost výrazně ovlivňuje chování vozu ať už při jízdě v zatáčkách, tak při akceleraci. Proto jsme zvolili výše zmiňované ráfky Barracuda Wheels z řady Ultralight, kdy hmotnost celého 20" kola je nižší, nežli originální kolo o velikosti 18". 

3 - Řízení tepla / heat management | Teplo je jedním z nejvěších nepřátel jak u vozů ve standardním nastavení, upravených i závodních vozů. V motorovém prostoru umí být turbodmychadlo zdrojem tepla až 1000st. Celsia, zvyšuje se tak teplota nasávaného vzduchu, což nepříznivě ovlivňuje výkon motoru. Zvýšená teplota v motorovém prostoru má negativní dopad na životnost plastových částí a nejrůznějších komponentů, jako jsou čidla, startér apod. Vedení nasávaného vzduchu jsme odstínili pomocí reflexní zlaté pásky Funk Motorsport  známé např. z raketoplánů NASA. Pro odstínění největšího zdroje tepla (turbodmychadla) v BSR používáme termoizolační obaly Funk Motorsport  , díky kterým se sníží teplota v motorovém prostoru, turbo má delší životnost a hřídel se rychleji roztáčí na potřebné otáčky. Turbo pak pracuje v menším rozpětí teplot a není tak tolik teplotně namáháno. 

4 - výkon motoru | BMW v současné době používá dva typy čtyřválcových motorů o objemu 1998ccm (B48B20A a B48B20B) v různých výkonových variantách 150 - 258HP. Motory B48B20A lze pomocí tuningových kitů BSR Stage1 upravit na výsledný výkon 284HP | 436Nm. U motorů B48B20B dosáhneme instalací tuningového kitu BSR Stage1 výsledného výkonu 311HP | 471Nm Nicméně k dnešnímu datu (říjen 2021) lze takto upravit vozy BMW modelových roků do 2020. Modelové roky 2021 a mladší používají nový typ řídící jednotky motoru, pro kterou se vyvíjí komunikace pro zápis dat. A to je i případ našeho BSR Project car. Tedy nyní si užíváme originální výkon a už se těšíme, až budeme mít možnost výkonu změnit charakter a vyladit obě výkonové křivky. 

K dílčím úpravám jsme natáčeli krátká videa, která jsou ke shlédnutí na našem YouTube:

1. Změna vzhledu zadní části vozu 

2. Ochrana laserových světlometů pomocí samoopravitelné fólie 

3. Instalace podvozkových komponentů Eibach 

4. Roadtrip to Sweden 

5. Heat management Funk Motorsport 

Další plánovaná vylepšení budeme realizovat až v roce 2023. Pro rok 2022 máme již objednaný nový BSR Project car ve specifikaci, kterou mezi našimi project cars prozatím nemáme (předokolka a DSG převodovkou) 

Tedy zcela určitě se je na co těšit.

Tuning je vášeň. My jsme tuning. My jsme BSR. Vaše BSR 

#bsrprojectcar #bsrprojectcar2021 #bsr #bsrperformance #bsr_performance_cz #eibach #barracudawheels #michelinpilotsport #funkmotorsport #tuningbezpecne #jizdasnu #unleashyourbeast #stockisboring #staytuned 



Zavřít
Zavřít