TUNING & PERFORMANCE výhodněji

Zavřít
Přihlásit
Přihlásit
Založit nový účet?
Zapomněli jste heslo?

BSR Project car 2018

Škoda Octavia RS301 – BSR Project car

Pro rok 2018 jsme se rozhodli vylepšit zcela nový model Škoda Octavia v provedení RS230. V BSR vnímáme vůz jako celek a díky pečlivě vybraným performance produktům chceme ukázat, že tento rodinný vůz může být ovladatelnější, zábavnější a bezpečnější. Nestavěli jsme vůz na okruhy. Nestavěli jsme vůz, který bude řidiče strašit brutálním výkonem a ubíjet jeho chuť zlepšovat řidičské dovednosti. Postavili jsme vůz pro každodenní používání, se kterým je radost plnit povinnosti všedního dne, užívat si zatáčky na okreskách a při jízdě na okruhu lépe poznávat hranice řidičských dovedností a vylepšených vlastností upraveného vozu. Hlavním tématem tohoto projektu bylo na voze zachovat co největší množství originálních komponentů hnacího traktu, jako je např. turbodmychadlo, vstřikovače paliva, spojkový komplet či převodovka.

Přejděme k představení jednotlivých performance produktů, které jsme při vylepšování vlastností a charakteru vozu použili:

 1 – optimalizace výkonu BSR Stage1 je individuálně vyvinutý software řídící jednotky motoru, díky kterému dokážeme lépe využít potenciál hnacího traktu. Ideálnější průběh obou výkonových křivek dodává vozu zcela nových charakter. Elektronický omezovač maximální rychlosti Vmax jsme posunuli na 300km/h. Doba pružného zrychlení na jednotlivé rychlostní stupně se v průměru zkrátila o 18%. Průměrný nárůst výkonu v širokém spektru 2100-6000 ot./min činí 42,5HP, což odpovídá nárůstu o 22.5%. Bezpečné zvýšení maximálního výkonu je nyní přes 300HP a maximum točivého momentu leží za hranici 421Nm. Maximum výkonu v originálním nastavení vozu bylo k dispozici při 5.850 ot./min. V nastavení BSR je tato hodnota k dispozici již při 3.950 ot./min. Tedy téměř o 2.000 ot./min dříve! Díky unikátnímu PPC3 Tuning Systému probíhá přeprogramování vozu jak nastavením originálním, tak nastavením BSR snadno přes diagnostickou zástrčku OBD a je otázkou jedné jediné minuty. Součástí již základní ceny je BSR Tuning záruka a BSR Záruka na pohonné ústrojí, která kryje případné škody na celém hnacím traktu, které by nebyly kryty zárukou výrobce či prodejce automobilu.

2 – Novinka v nabídce BSR - sportovní nerezový výfukový systém BSR Sport Flow Performance s homologací ECE je osazen klapkou, jejíž pomocí lze měnit zvukový projev systému. Zvukový projev je nastaven tak, aby ještě více podtrhl charakter vozu a přinesl více emocí za volant. Se zavřenou klapkou hluboký baryton, který je v kabině vozu jen stěží rozeznatelný. Vhodné řešení na dlouhé cesty konstantní rychlostí. S otevřenou klapkou doslova výbuch emocí, které fandy do aut přimějí vypnout rádio a zaposlouchat se do stěží uvěřitelného zvuku. Snížení zpětného tlaku dopomáhá snazšímu odvodu spalin, čímž se zkracuje odezva na sešlápnutí plynového pedálu. Kompletní ruční práce, nerezový materiál té nejvyšší kvality o tloušťce stěny 1,5mm a záruka 25 let. Na tomto Project caru jsme navíc zvolili řešení se skutečnými koncovkami výfuku o průměru 100mm. Původní zadní difuzor byl nahrazen. 

3 – švýcarská kola z lehkých slitin Barracuda Wheels Project 2.0 z řady Ultralight vyráběné procesem Flow Forming nám pomohly snížit neodpruženou hmotnost. Hmotnost ráfku velikosti 8,5 x 19“ činí pouhých 9,3kg. V porovnání s originálními ráfky o velikosti 18“ a za použití shodných pneumatik Bridgestone Potenza S001 jsme ušetřili 4,5kg na jednom kole. Celkem tedy 18kg neodpružené hmotnosti! To je obrovský přínos pro ovladatelnost a zábavu. Pro efektnější vzhled jsme ráfky k náboji kola připevnili pomocí Racing Bolts od Barracuda Wheels. Oba tyto produkty mají homologaci TÜV.

4 – pancéřové brzdové hadice HEL Performance - tato konstrukce eliminuje houbovitý pocit brzdového pedálu při větší zátěži, výrazně zlepšuje odezvu brzdového pedálu a umožňuje lepší dávkovatelnost brzdné síly. Příkladná je také odolnost proti oděru a korozi. Tyto sady tak nepřinášejí pouze zvýšenou bezpečnost a spolehlivost, ale také zatraceně dobrý vzhled u kterékoliv aplikace. Pancéřové brzdové hadice jsou standardem v profesionálním motorsportu, kde je vyžadován maximální brzdný účinek. Partner britského šampionátu BTCC. Na naší vlastní lince umíme nabídnout výrobu ve velice krátkých termínech jak standardních aplikací dle OEM, tak individuální řešení do průměru hadic 70mm. Jedná se o homologované řešení z Anglie dostupné ve 13 barevných provedeních. Testováno na tlak 860bar! Homologace pro silniční používání ABE-KBA.

 5 – výkonné brzdové destičky EBC Brakes Yellowstuff přináší při zachování původních brzdových třmenů a originálních brzdových kotoučů zvýšení brzdného účinku o 30-40%, maximální možné snížení prašnosti, výborně fungují i při nízké provozní teplotě. Mají dlouhou životnost, a způsobují minimální opotřebení brzdových kotoučů. Neměnný brzdný účinek i při extrémních teplotách okolo 900°C. Vhodné i pro pravidelné používání na okruhu. Homologace TÜV.

 6- intercooler Wagner Tuning Competition s objemem zvýšeným o 90% oproti OEM řešení. Vstup i výstup do intercooleru zvětšené na 70mm zajišťují přirozenější proudění vzduchu a jeho lepší ochlazování. Díky snížení teploty nasávaného vzduchu až o 20 stupňů Celsia dosáhneme efektivnějšího spalování směsi i při delším intenzivnějším požadavku na maximální výkon při vyšších venkovních teplotách. Homologace TÜV a KBA. Certifikace ISO 9001. Plaketa originálního produktu.

 7 – karbonové sání vzduchu Forge Motorsport má nižší rezistenci, motor se dokáže lépe nadechnout. Zkrátili jsme tak reakci na povely plynového pedálu. Auto lépe akceleruje. Velice zajímavý a efektní zvukový projev nasávaného vzduchu. Rozšířeno o silikonovou hadici spojující karbonové sání a sání motoru – bez změny charakteristiky i při vyšší zátěži. Delší životnost. Designový prvek motorového prostoru. 

 8 – sada pružin Pro – Kit je homologovaná sada legendárních pružin od světoznámého výrobce Eibach, které přináší zlepšení jízdních vlastností a vzhledu - perfektní řešení pro silniční vozy. Díky legendárním pružinám Eibach Pro-Kit jsme získali: - sportovnější ovladatelnost a větší kontrolu při zachování komfortu jízdy. - Snížení těžiště vozu - snížení 20mm na přední a 10mm na zadní ose - Kratší brzdnou dráhu, lepší akceleraci, menší naklánění vozu v zatáčkách, omezení ponoření přídě při brzdění, redukci přidřepnutí zádě při akceleraci. Funkce originálního příplatkového systému nastavení tuhosti podvozku DCC zůstala plně zachována a je možné stále měnit charakteristiku vozu.

Eibach Anti Roll Kit - Snižuje naklánění vozu při jízdě v zatáčkách a při prudkých změnách směru jízdy. Perfektně nastavený pro optimální odezvu a cit z řízení. Vyvinuto a kalibrováno pro pružiny Pro-Kit a Sportline. Snižuje rozdíl v zatížení vnitřních a vnějších kol při jízdě v zatáčkách. V pozitivním směru ovlivňuje přirozenou nedotáčivost/přetáčivost vozu (automaticky kontrolované chování vozu). Díky možnosti nastavení páky na předním stabilizátoru jsme vůz posunuli více k neutrální charakteristice. Záruka 5 let. - Homologace TÜV 

 9 – heat management od Funk Motorsport – izolační obal na turbo. Vzhledem k tomu, že turbo využívá proudu horkých výfukových plynů a průtok chladného vzduchu sacího potrubí, spojení těchto dvou polovin turbodmychadla vede k vysokému tepelnému namáhání. Tato kombinace horkých a studených součástí turbodmychadla jsou zdrojem možných problémů pro výkon a spolehlivost. Vylepšený obal na turbo se pohodlně nasadí přes horkou stranu (skříň turbíny), aby zajistil, že studená strana (skříň kompresoru) pracuje při optimálních teplotách. Nižší teplota nasávaného vzduchu způsobuje, že snímač MAF odečítá hustší vzduch a tím umožňuje lepší zapálení směsi. To vede k vyššímu výkonu rotační energie ze spalovací komory. Více energie = vyšší výkon! Vzniká tak prostor pro další zvýšení výkonu motoru při zachování jeho životnosti a spolehlivosti. Mimochodem, udržování horkého vzduchu uvnitř turbodmychadla skutečně zrychlí odvod plynů ze systému, a tím zajistí vyšší otáčky hřídele po delší dobu a sníží nežádoucí turboefekt.

 10 – maziva a aditiva Millers Oils. V BSR za dlouhá léta praxe moc dobře víme, že vždy záleží i na těch nejmenších detailech. Pro výrazné snížení tření, nižší opotřebení součástí a prodlužení životnosti sportovně zatěžovaného agregátu, nižší produkci tepla, vyšší výkon a kroutící moment, vyšší spolehlivost motoru, a vylepšenou energetickou účinnost jsme se rozhodli po ujetí 1000km v motoru použít olej Millers Oils z kategorie Motorsport Nanodrive CFS NT+ konkrétně o viskozitě 5w40. Na tomto oleji sice nenajdete výrobcem doporučovanou normu oleje VW, avšak díky svému složení na bázi nejjakostnějších základových olejů (polyalfaolefinů a vícenásobných esterů, poskytujících výjimečnou tepelnou únosnost a střihovou odolnost) v kombinaci z nízkotřecí složkou NAODRIVE, dané OEM specifikace výrobce hravě převyšuje a zatěžovanému agregátu nabídne daleko více ochrany než "sériový olej". Můžete jej bez obav použít na standardní výměnný interval 15.000 kilometrů nebo jeden rok (podle toho, co nastane dříve), případně výměnu o něco zkrátit, pokud auto trápíte více na okruzích, nebo v jiných extrémech. Použitá technologie přispívá k dramatickému snížení tření díky použití sférických nanočásticových struktur, které zaplňují nerovnosti na hrubém povrchu kovových součástí tvorbou specifického ultra hladkého “tribofilmu”. Oleje jsou vhodné pro dlouhodobé nasazení při teplotě oleje 125°C, krátkodobě i 150°C. Před výměnou oleje jsme použili Engine Flush pro dokonalé vyčištění motoru a jako aditivum do paliva používáme CVL - benzínový aditiv chránící sedla ventilů před poškozením a přispívající k ideálnímu a efektivnímu spálení dávky paliva. Dodává palivu až 3 oktany navíc. Používáno motoráři a dalšími profesionály v motorsportu pro dosažení ideálních vlastností sportovního paliva za použití běžně dostupných moderních benzínů.

Výsledkem výše popsaných vylepšení je auto, které je opravdu radost řídit každý den. Pro ještě lepší pocit v kabině vozu, jsme standardní černé bezpečnostní pásy nahradili pásy červenými z naší kolekce Individual, které dotváří celkové designové pojetí do toho nejposlednějšího detailu.

O ochranu laku a ten nejlepší možný vzhled se starají kluci z Crystal Cruisers. Exteriér vozidla (lak) je ochráněn keramickým povlakem Tenzi Quartz Q7 a Q10, na discích a brzdových třmenech je keramická ochrana od Kamikaze Collection Stance Rim Coat. Keramickou ochranu jsme zvolili proto, jelikož je odolnější, výkonější a lesklejší oproti standardní voskové ochraně. Konzervuje lak po dobu 2-6 let v závislosti na pravidelné údržbě. Ochrana disků je specifická vysokou odolností vůči změnám teplot s životností až 2 roky. Tyto produkty jsme aplikovali na základě reálných zkušeností z běžného provozu i při vysoké zátěži při track days. 

Polep vozu, od návrhu po aplikaci mají na svědomí profíci z Rallye Design. 

 Tento BSR Project car je pro rok 2018 součástí velice zajímavého Policií České republiky podporovaného projektu určeného pro všechny příznivce tuningu a legálních vylepšení vozů www.tuningbezpecne.cz. Ve spolupráci s autoritami a institucemi jako je Dekra, Autoklub ČR, Ministerstvo dopravy, Policie ČR, TÜV či partnery projektu, kteří mohou přispět k tématické osvětě nejširší veřejnosti, tak vzniká portál s těmi nejdůvěryhodnějšími informacemi založenými na skutečném stavu věci co se týče legislativy či možností dílčích vylepšení sériových automobilů.

Test vozu v pořadu Garáž.cz 

Video o BSR Project car 2018  

Zavřít
Zavřít